Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

måndag 16 maj 2011

FPV kablarna färdiga!

Nu är alla kablar färdiga och testade och det funkade finfint! :-D Jag ska försöka filma en snutt på datorn och lägga upp så ni får se.

Detta är det lilla krets kortet jag gjorde som alla kablar från videosändaren sitter på där sitter även strömförsörjningen till kameran och OSD:en


Sen behövdes det en sladd mellan OSD:n och videosändaren och den gjorde jag med hjälp av servo kontakter.


Så här blev sladdarna till videosändaren det ska dit en kontakt för ljudet också men det väntar jag lite med. Jag satte krympslang över kretskortet för att undvika kortslutning!


Och så en sladd från kameran till OSD:n jag satte en ferrita ring på den vet ej om det gör någon större skillnad men det kan ju inte bli sämre iaf!

Jag ska försöka få ut ett video klipp ikväll!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar